ooooyeaahhhhhhh! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu ooooyeaahhhhhhh! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

ooooyeaahhhhhhh!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

08 Augustus 2015 | Oeganda, Jinja

Wat een fantastische en heerlijke dagen heb ik achter de rug!

Het uitje met veel water wat op de planning stond was raften op de Nijl. En vet dat het was! Het staat bekend om één van de wildste plekken om te raften. Het was voor mij de eerste keer dat ik ging raften, maar snap kan me wel indenken dat deze hoog eindigt.

Donderdag ben ik daar dus heel de dag zoet mee geweest. Het begon ’s ochtends om half 9 en ’s middags om half 6 waren we klaar. Natuurlijk wel met uitleg en dergelijke en een barbecue erbij. Over ongeveer 20 kilometer doe je namelijk geen 9 uur. Naast het onwijs mooie uitzicht en de rust waren de afdalingen ook super leuk. De hoogste was ongeveer 4 meter. Van de 8 keer zijn we er 3 keer uitgevallen. Wanneer de boot letterlijk een hoek van 90 graden maakt wordt het lastig om te blijven zitten :-) Naast een scheurde broek, wondje op me voet en een blauwe plek om mijn arm zijn we veilig gefinisht. In tegenstelling tot anderen, want twee van een andere boot zijn na een bezoekje aan het ziekenhuis uiteindelijk ook weer bij de accommodatie terecht gekomen. Gelukkig viel het uiteindelijk mee. Zowel van het uitzicht, de rust op het water, het raften, echt van alles genoten.
’S avonds hebben we met meerdere uit de boot en andere reizigers nog wat drankjes gedaan en uiteraard een heerlijke chappatti (een heerlijke snack/lunch/bijgerecht van hier, een soort pannenkoek waar je van alles op kunt bestellen) gegeten. Dat is het voordeel als je bij een backpackers resort overnacht, het is goedkoop en iedereen zoekt elkaar op. Leuk om zo andere mensen te ontmoeten en een gezellige avond te hebben.
De volgende dag, vrijdag, heb ik nog heerlijk de tijd genomen om daar te ontbijten. Ontbijten met zo’n mooi uitzicht zal namelijk wel weer even duren hierna. Prachtig uitzicht op de nijl en apen naast je in de bomen. Good life :-)

’S middags ben ik naar Renco en Joanne geweest. Zij wonen hier nu voor 1,5 jaar met hun gezin en komen uit Nederland. Zij werken ook mee in de daycare en trek de afgelopen weken dus veel met hen op. Altijd erg gezellig. En het was vrijdag, dus tijd voor de vrijdagmiddagborrel. Eenmaal thuis ’s avonds rende één van de kinderen van Home Sweet Home gelijk op me af met de vraag of we nagels gingen lakken. Tuurlijk, waarom niet? De vakantie is tenslotte begonnen gisteren dus dat hebben we gelijk gezellig in geluid. De maskertjes en nagellakken die ik had meegebracht hebben we erbij gepakt en we hebben een hele gezellige avond gehad met elkaar. Zelfs de jongens kwamen uit zichzelf gezellig mee doen.

Vanmorgen hebben we een planning gemaakt voor de komende twee weken. Het gaat namelijk zo snel! En het zou toch wel fijn zijn als er nog bepaalde dingen gebeuren. Het is dan ook een drukke planning, maar we gaan zien hoe het loopt en hoever we komen. Wie weet houdt de planning wel niet lang stand, het kan hier tenslotte elke dag weer anders zijn. Vanmiddag met Renco en Joanne en hun kids gezellig wezen zwemmen bij King Fisher. Een mooie locatie wederom. Nu kunnen we helemaal relaxt de komende twee weken tegemoet dus :-)

Als kers op deze al hele fijne dagen heb ik vanavond de stapel met beddengoed en de onderbroeken uitgedeeld. Iedereen is weer een nieuwe onderbroek rijker en er waren er nog om reserve te houden. Ze waren er heel erg blij mee! Uit enthousiasme werd er gelijk gedanst met de dekbedden en/of als supermancape/koninginnencape gebruikt. Was erg leuk om de stralende gezichten te zien!

Heb een fijne avond en weekend en ik ga jullie weer op de hoogte houden van alle activiteiten en planningen hier.

Groetjes, aunty Mellen (ja ja, krijg er steeds meer namen bij hier, Melanie blijft toch érg lastig)

• 09 Augustus 2015 - 20:04

Verboompjes:

Ha wijfie, jij vermaakt je best zo te zien!! Super vet Mel t raften! We hebben met heel veel plezier je verslag weer gelezen meid! Geniet en be a blessing girl!! See you soon!! Xxx

• 10 Augustus 2015 - 15:19

Jolanda:

Hallo Melanie.
    Terug van vakantie eens uitgebreid jouw blog gelezen. Wat een mooie verhalen en bijzondere ontmoetingen beschrijf je. Mooi om te zien hoe nuttig je kunt zijn in deze gemeenschap. Een goede voorbereiding voor Kameroen??
    Geniet er nog even van.
    Groet Jolanda