Heb je even? - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu Heb je even? - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

Heb je even?

Blijf op de hoogte en volg Melanie

26 Maart 2015 | Spanje, Benidorm

There we go again! Ik heb weer het voorrecht om jullie wat sfeer te mogen laten proeven :-) En... genoeg te vertellen! Het is de kunst om het zo kort mogelijk te houden...

Vorig weekend heb ik het lekker rustig aangedaan. Zaterdag naar de antiekmarkt geweest, het is maar goed dat niet alles in mijn koffer past, even in Benidorm rond gelopen en de jeep safari betaalt. Ja jullie lezen het goed, jeep safari. Ohja, nog even heerlijk rustig een uurtje op het strand in Albir en boodschappen doen niet te vergeten natuurlijk.
Zondag begonnen we zoals gewoonlijk met een gezamenlijk ontbijt om vervolgens even wat huiswerk te doen en naar de kerk te gaan. Een rustige zondag, fijn! De week die stond te wachten stond namelijk al vol gepland met leuke dingen :-)

Maandag en dinsdag waren stagedagen. Die even net iets anders verliepen dan andere dagen. Toen ik hier 6 weken geleden begon was er een mevrouw met een relatief kleine 4de graads decubitusplek, doorlig plek, op haar hak. Voor mij de eerste keer om een 4de graads in het echt te zien. Even voor de mensen die op dit moment denken dat ik chinees praat, je hebt een verdeling van 1,2,3 en 4 graden. Google is je beste vriend ;-)
Maar met deze wond ben ik gelijk goed ingeburgerd als het gaat om decubituswonden. 2/3 weken later waren het namelijk 4 relatief kleine wonden geworden. Allemaal zwart van kleur. 5/6 weken later was het helemaal uitgebreid. De gehele hak was zwart van kleur en ook tussen de tenen. Op het laatste was de geur niet meer te verdragen, dat we met mondkapjes de wondzorg verleende.
Deze vrouw had ook kanker met meerdere metastasen, uitzaaiingen, waardoor zij palliatief was. Dat was de reden dat er naast wondzorg niet meer aan de wond werd gedaan. Het zou mevrouw allemaal te veel pijn hebben gegeven.

Afgelopen maandagnacht is mevrouw overleden. Mevrouw had de laatste weken heel veel pijn, waardoor het voor mevrouw fijn is dat zij nu de rust gevonden heeft. Toen een andere student en ik 's morgens bij haar gingen kijken zagen we dat de nachtdienst geen enkele zorg bij haar verleend had. Hier mee bedoel ik geen ogen gesloten, geen mond gesloten, geen handen op de buik gelegd en de benen niet recht gelegd. Kortom mevrouw lag nog in de positie zoals zij overleden was. De andere student en ik waren erg verbaasd en hoopte maar dat dit normaal niet de gang van zaken was. Gelukkig bleek dat ook niet zo te zijn. Daarom moesten een collega, de andere student en ik het alsnog gaan doen. In de positie hoe mevrouw lag kon zij namelijk niet vervoerd worden. Echter was het ondertussen al zo'n 5 uur later waardoor het lichaam al stijf was geworden. Het kostte dus hier en daar wat moeite om het allemaal alsnog redelijk in positie te krijgen. Uiteindelijk is het redelijk gelukt. Gelukkig is de nachtdienst er nog op aangesproken en is dit gelukkig niet de normale gang van zaken.
Voor mij was het heel leerzaam om te doen, eens moet de eerste keer zijn en gelukkig ben ik er al relaxt onder. Met dit beroep zal ik het namelijk nog wel vaker tegen gaan komen, dat hoort er nou ook eenmaal bij.

Goed, leerzame dagen gehad dus met veel indrukken. En dan is het natuurlijk goed om te ontspannen. Dat is gisteren helemaal gelukt!

Samen met mijn huisgenootjes zijn we op jeep safari geweest. Heerlijk! Het was heel de dag koud, maar dat mocht de pret niet drukken. Dak open, want tja dan heb je pas echt het safari en jeep gevoel, off the road 1200 meter omhoog de bergen in. Vrijheid, stilte, kortom heel relaxt.
We zijn gestopt in Guadalest. Een heel klein schattig dorpje met mooi uitzicht over het stuwmeer. Naast dat we van dat uitzicht genoten hebben, hebben we ook heerlijk witte chocolademelk gedronken om een beetje op te warmen. En door... hoger de bergen in. Op naar 1200 meter.
En wederom hebben we daar genoten van het mooie uitzicht. Helaas, was Ibiza niet te zien door de bewolking. Maar wel genoeg andere bergen om ons heen.
Vervolgens zijn we naar de waterval gereden, met een tussenstop om wederom een heerlijke chocolademelk te drinken om op te warmen. Of beter gezegd, chocolademelk te lepelen. Chocolademelk is hier namelijk veel dikker dan in Nederland waardoor het bijna niet te drinken is. Ze vragen hier ook niet of je er slagroom op wilt, want die optie is er gewoon niet, maar je krijgt er wel standaard een lepel bij.
Bij de watervallen hebben we, geloof het of niet, gezwommen! Het water was eigenlijk helemaal niet koud met een temperatuur van 18 graden.
Heerlijk de rust die je ervaart wanneer je daar zwemt. Geen geluiden om je heen behalve die van de waterval. Kortom het was echt een relaxte dag!
Na weken lang zo gezond mogelijk te hebben gegeten, we hebben we onszelf gisterenavond getrakteerd op zelfgebakken pannenkoeken. En natuurlijk gelijk goed met chocoladepasta, kaas, appel, suiker en niet te vergeten ijs met banaan. Heerlijk weer eens. Vanaf 's morgens tot 's avonds hebben we er dus echt een leuke dag van gemaakt, genoten!

Vandaag en morgen stage en zaterdag staat er weer een uitje op de planning. Helemaal leuk, naar het eiland van Benidorm. Zo kan er beetje bij beetje meer afgestreept worden op mijn ''to do list bezienswaardigheden'' :-)

Volgende week kunnen jullie het allemaal weer lezen hoe het was. Voor nu adios!

Hasta luego!

  • 26 Maart 2015 - 19:42

    Jolanda Van De Lagemaat:

    Hallo Melanie.
    Weer met plezier jouw blog gelezen. Wat een hoop indrukken. Indrukwekkende situatie en mooi dat je hier ook van kunt leren!
    Blijf genieten en tot gauw.
    Groet Jolanda

  • 27 Maart 2015 - 08:02

    Zus:

    He zus! Tof en indrukwekkend verhaal! Weer die bergen, wat is er toch gebeurd met jou ;) En waarom staat het etentje met de fam er niet in :)
    Veel plezier deze week!

  • 28 Maart 2015 - 19:43

    Esther:

    Hoi Mel,
    Wat heftig zeg van die overleden vrouw. Eerst al die vieze wond en haar lijdensweg en dan ook nog het overlijden en dan op zo'n manier..... dat ga je niet snel vergeten. Geef wel goed je grenzen aan, want ik kan me voorstellen, dat dit we wel ff inhakt.
    Ontspanning heb je gelukkig ook en wat een mooie foto's! Geen verkeerde plek, dat zie ik wel! Succes en genietse daar!


  • 28 Maart 2015 - 19:43

    Esther:

    Hoi Mel,
    Wat heftig zeg van die overleden vrouw. Eerst al die vieze wond en haar lijdensweg en dan ook nog het overlijden en dan op zo'n manier..... dat ga je niet snel vergeten. Geef wel goed je grenzen aan, want ik kan me voorstellen, dat dit we wel ff inhakt.
    Ontspanning heb je gelukkig ook en wat een mooie foto's! Geen verkeerde plek, dat zie ik wel! Succes en genietse daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 15929

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Derde avontuur :-)

22 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

4 weken Oeganda

06 Februari 2015 - 01 Mei 2015

3 maanden Spanje

Landen bezocht: