Laatste maand - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu Laatste maand - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

Laatste maand

Blijf op de hoogte en volg Melanie

01 April 2015 | Spanje, Benidorm

Voordat ik begin moet ik eerst even iets recht zetten met mijn familie. Het is namelijk zo dat we vorige week sinds jaren weer een gezinsfoto hebben gemaakt. Ja ja, wat drie maanden buitenland al niet met zich mee brengt.. Ze waren namelijk uiteten met elkaar en ik was er ook een beetje bij via Skype. Voor 5 minuten aangezien we elkaar niet konden verstaan, maar dat mocht de pret voor de foto niet bederven. Zie de foto's bij dit verslag voor het eindresultaat. { Zo zus, weer te vrede?:-) }.

En dan nu terug na waar we gebleven waren. Mel's avonturen in Spanje.

Zaterdag stond er een uitje op de planning. Samen met mijn huisgenoten naar het eiland van Benidorm. Er bestaat een legende over dit eiland. Iets met een reus die verliefd wordt op een vrouw, vrouw overlijdt en reus wordt zo boos dat zij een stuk uit de berg schopt richting zee. Om een lang verhaal kort te maken en jullie deze legende te besparen; er is hier een berg waar een stuk uit is, het stuk wat eruit is zou dus het eiland moeten zijn. Al met al zijn ze het een paar jaar geleden toch maar eens gaan opmeten en kwamen tot de conclusie dat het niet in elkaar past. Dus een mooi en lachwekkend verhaal wat niet klopt, maar wel een leuk eiland om geweest te zijn!
Het was eigenlijk een beetje raar om op het eiland te zijn. Vanaf het strand hebben we er namelijk al weken tegenaan zitten kijken en opeens stonden we daar op het hoogste puntje. Een leuke looproute op het eiland met heel veel meeuwen en mooi uitzicht maakte dat we ons prima een uurtje hebben vermaakt. Bij het verlaten van de boot kregen we namelijk te horen dat hoogstwaarschijnlijk de laatste boot één uur later terugging. Dus waren we tijd geboden. Er was ook een boot waarmee je een rondje om het eiland kon varen. Maar niet zomaar een rondje, maar onder water. Leuk om op deze manier ook het onder waterleven gezien te hebben. Toen we eenmaal de boot en het topje hadden bereikt moesten we snel terug naar boot... En jawel hoor, we hadden hem gemist. Maar gelukkig was het toch niet de laatste, dus na ongeveer 3 kwartier wachten kwam de volgende.
Toen we terug fietste vanaf de boot fietste we voor de zoveelste keer langs een overheerlijke snoepwinkel. Normaal fietsten we er maar snel langs, maar nu trakteerde we onszelf op wat lekkers. Totdat we bij de kassa aankwamen eigenlijk, want dat was toch wel schrikken! €2.95 per 100 gram snoep loopt aardig snel op! Gelukkig mochten we nog wat teruggeven en hebben we er nóg meer van genoten.
Op het uitstapje compleet te maken zijn we uiteten geweest in Altea. Uiteraard moest de paella getest worden. Dit keer seafood paella. Wat in hield dat ik gelijk nieuwe dingen kon proeven zoals inktvis, inktvisringen en gamba's. Het smaakte erg goed! Vervelend dat Spaanse leven waar je € 15.00 kwijt bent om uiteten te gaan met alles er op en er aan :-)

Zondag lekker rustig aan gedaan. Even het strand bezocht, ja even want tussen een mierenhoop van mensen en verkopers liggen is toch niet helemaal mijn ding. Als vaste prik stond om 15:00 uur de kerk op het programma. Dat is toch wel echt een voordeel aan dit té toeristische deel van Spanje, een Nederlandse kerk.

Afgelopen maandag en dinsdag waren stagedagen. Beide dagen die eigenlijk heel erg rustig verliepen. Ook gewoon wanneer de stroom uitvalt. Grappig om te zien dat ze daar hier meer aangewend zijn. Ook wanneer er een collega in de lift staat komt er na 30 minuten pas paniek. Maar toen de paniek er eenmaal was, was het ook wel snel opgelost.
Na deze twee dagen zou mijn rooster van maart afgelopen zijn. Even een moment waarop je beseft dat Nederland steeds dichterbij komt. Vandaag is het namelijk 1 april, ja ja zonder gekheid, en op 1 mei zet ik weer voet op Nederlandse bodem. Vanaf nu gaat het dus echt snel, laatste weekjes. Heel raar idee, maar tot die tijd nog volop genieten hier!

Vandaag richting Altea geweest. Eerder in mijn reisverslagen vertelde ik dat Altea eigenlijk niet heel veel voorstelde. Eerlijk is eerlijk, deze woorden moet ik terug nemen. Op aanrader van de gids van de jeep safari ben ik namelijk toch nog terug geweest om de kerk daar te bezoeken. Naast dat het een mooie kerk moest zijn zou de buurt daar ook erg leuk zijn. En hij had gelijk! Echte typische Spaanse straatjes. Super leuk. Heerlijk ook om even uit het toeristische gedeelte te zijn en Spanje even te ervaren zoals het altijd wordt vertelt of hoe je het ziet op foto's.

Al met al een fijne en rustige week. De rest van deze week staat in het teken van stage lopen, Pasen vieren en genieten van de zomer die hier al begonnen is. Sorry Nederlanders, hier hebben we de 28 graden al gehaald... Heel fijn voor onze witte benen, ons vitamine D gehalte en de was die lekker snel droogt. De komende weken nog maar even volop van genieten! :-)

Over een week weer bericht vanuit Spanje, adios!