still a life! :-) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu still a life! :-) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

still a life! :-)

Blijf op de hoogte en volg Melanie

02 Februari 2016 | Nederland, Nederland

Hi there!

De eerste dagen zitten er al weer op. Zaterdag zijn we vertrokken, om half 7 van huis en half 11 vloog ik. Met in het begin wat turbulentie kwamen we om half 6 aan op Doula. De eerste nacht hebben we in Doula een guesthouse gepakt en zondags zijn we om 07:00 uur verder gereden richting Bamenda. Hier kwamen we om 13:15 aan.

Tot en met donderdag reist er een vrouw met ons mee die ons ook begeleid. Zij heeft hier meerdere projecten lopen. Hiervoor heeft zij ook meetings en moet ze bepaalde dingen bezoeken. Daardoor zijn het drukke eerste dagen geweest, maar wel leuk. We hebben gelijk al een hoop gezien.

Zomaar even wat weetjes op een rijtje. Ook namen die vaker voor zullen gaan komen in mijn verslagen.
 Njinikom is de plaats waar ik morgen heen ga, waar ik woon en waar ik stage ga lopen.
 Bamenda is de eerste grote stad vanaf Njinikom.
 Doula is de grote stad waar het vliegveld zit.
 Na de eerste twee nachten had ik al ongeveer 10 muggenbulten en daar zijn er nu al weer een paar bij gekomen.
 Mensen zijn hier onwijs vriendelijk. Zo vriendelijk dat het wennen is. Nergens hoor je, in tegenstelling tot Tanzania en Oeganda, ze blanken roepen of iets. Iedereen zegt good morning, good afternoon, good evening and welcome in Cameroon.
 Hier zijn haast geen huisjes van modder gemaakt, ze zijn bijna allemaal van stenen of stenen met beton.
 Ze gebruiken hier veel meer de autos’s als taxi’s in plaats van de motors.
 Bamenda is zo groot dat het opgesplitst is in verschillende wijken.
 Er zijn hier haast geen blanken. Niet meer dan een verdwaalde backpacker, missionaris of iemand die hier is gaan wonen.
 Ze spreken zowel Engels als Frans.
 Er zijn haast geen bezienswaardigheden of uitstapjes, maar wij komen onze tijd vast en zeker wel door 
 Het is nu droogseizoen en vanaf maart begint het regenseizoen. Dan belooft al het bruine en stoffige weer mooi groen te gaan worden.
 We hebben al een keer geen water gehad en al een keer koud water.
 Heb tot nu toe al veel kip gegeten. En ja ja, dit keer zonder hulp van vaders de kip zelf ontleed van het bot.

Eén van de uitstapjes hebben we gisteren gemaakt. Dat was naar een waterval. Eentje die nu wat klein was in verband met het droogseizoen. Aansluitend hebben we het huisje van de gids mogen bekijken en zijn bronswerkerij. Zo hebben we al weer een paar dingen kunnen strepen dus: waterval, bij iemand thuis kijken en het ‘’echt Afrika’’ , door de wijk heen lopen en de slechtere delen zien.

We hebben dus veel meetings gehad, te veel om allemaal te benoemen. Vanmorgen zijn we nog wel op de dovenschool geweest waar mijn reisgenootje 2 dagen stage gaat lopen. Zag er goed uit! En natuurlijk stil, maar de kinderen waren wel ook echt weer vriendelijk. Ook zijn we vanmiddag op de markt geweest. Dit deden we met de lokale taxi. Nou, deze rammelen meer dan mijn mini hoor! De markt was groot. Ze hebben echt alles. Van macaroni tot tassen. Hopelijk hebben ze dit ook allemaal in Njinikom, maar dat moest haast wel. Op deze markt blijven de mensen ook beleeft. In tegenstelling tot andere landen komen de mensen niet op je afgerend om te vragen om je iets wilt komen. Ze zeggen wel allemaal gewoon gedag.

Morgenochtend rond 9 uur vertrekken we richting Njinikom. Dan zien we eindelijk het huisje en het ziekenhuis. Ik weet nog niet in hoeverre ik daar wifi ga hebben, zoals ik wel meer dingen nog steeds niet weet. Dat zal allemaal de komende dagen van zelf wel komen. Gelukkig was de wifi hier heel goed en heb ik de appjes even kunnen beantwoorden en heb ik mijn beste maatje even op de skype kunnen spreken. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat de wifi daar ook redelijk is. We will see everything!
Tot nu toe voelt het allemaal nog als vakantie, wat heerlijk is, maar het lijkt me ook fijn om aan de slag te gaan. In ieder geval morgen niet meer vanuit de koffers leven, maar alles lekker een plekkie geven.

Ik houd jullie weer zoveel als mogelijk op de hoogte.

Groetjes vanuit het zonnige (ongeveer 30 graden overdag en 15 graden ’s avonds en ’s nacht) Kameroen.

  • 02 Februari 2016 - 20:05

    Jolanda:

    Hallo Melanie,
    Fijn weer wat van je te horen.
    Ik wens je veel inspiratie en plezier toe en bijzondere ontmoetingen. We houden contact!
    Groet Jolanda

  • 02 Februari 2016 - 20:39

    Esther Vonk:

    Lieve Mellie! Ik heb niet eens afscheid van je genomen deze keer..... Ik ben benieuwd naar je avonturen! Ik wens je een hele goede tijd daar. Dat je maar een zegen voor velen mag zijn en dat het je zelf opnieuw mag verrijken! Succes!!! Liefs, Esther

  • 02 Februari 2016 - 21:55

    De4duintjes:

    Ha Melanie ! Goed om te horen dat je weer op pad bent! Geniet ervan, want zoals je weet: als je het naar je zin hebt, vliegt de tijd! Blessing! Hug from us.

  • 02 Februari 2016 - 22:50

    Jacqueline De Lange:

    Ha Melanie,

    Qua temperatuur zit je sowieso veeeeel beter dan wij hier. Het lijkt hier wel regenseizoen.
    Geniet maar van de zonnestralen en op naar je stekkie....
    Veel liefs van ons,
    Fam. de Lange.

  • 03 Februari 2016 - 05:36

    Joanne Kwint:

    He mellie!
    Klinkt goed allemaal. Geniet van dit mooie avontuur! God bless.
    Dikke knuffel!

  • 03 Februari 2016 - 14:27

    Astrid Helder:

    Beste Melanie, leuk te lezen dat Kameroen en Bamenda een goede eerste indruk op je hebben gemaakt. Succes! groet, Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 15927

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Derde avontuur :-)

22 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

4 weken Oeganda

06 Februari 2015 - 01 Mei 2015

3 maanden Spanje

Landen bezocht: