voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

voorbereidingen in volle gang

Blijf op de hoogte en volg Melanie

01 December 2015 | Nederland, Nederland

Vandaag is het al weer 1 december… Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar dit jaar is voor mij voorbij gevlogen!

Na eerst drie maanden in Spanje te hebben vertoefd en vervolgens één maand in Oeganda staat in 2016 drie maanden Kameroen op de planning. Wat een zegeningen, 7 maanden weg in 1,5 jaar tijd. Super vet om me wereld zo letterlijk te vergroten en zoveel van de wereld te kunnen zien.

Naar Kameroen ga ik wederom voor een buitenlandse stage. Dit maal in een ziekenhuis, Ziekenhuis St Martin de Porres gelegen in Njinikom. Zoals het er nu naar uit ziet gaat het gebeuren van 30-01-2016 tot 03-05-2016, maar dit is nog niet definitief. We hopen snel de tickets te gaan boeken.
In het ziekenhuis hoop ik meerdere afdelingen te gaan zien. Van bevallingen tot röntgenafdeling. Althans dat is mijn doel en hopelijk valt dat te verwezenlijken. Zou het wel heel gaaf zijn en super leerzaam! Rond maart of april komen er ook nog andere Nederlandse artsen en verpleegkundige. Zijn zij van de organisatie kind op de been. (www.kindopdebeen.nl) Hun doel is om ongeveer 70 kinderen te gaan opereren aan X en O benen. In die periode is er sowieso werk zat, want de kinderen blijven ook nog een tijd revalideren. En hopelijk kan ik hiervan ook nog een operatie bijwonen :-) Genoeg leuke dingen, maar zoals Afrika me ook al heeft geleerd kan je beter afwachten en per dag kijken wat er op je dag komt. Elke dag zou zoals gewoonlijk in Afrika weer anders gaan zijn :-)

Een paar honderd meter vanaf het ziekenhuis staat een vrijwilligershuis waar we in zullen verblijven. Dit maal ga ik samen met iemand die de opleiding tot onderwijsassistente doet.

De voorbereiding tot nu toe staan voornamelijk uit spullen kopen, zorgen dat ik met het schoolwerk voor loop, zorgen dat alles op orde is qua school voor de periode daar, vaccinaties halen en al dat soort praktische voorbereidingen.
De voorbereidingen zijn in ieder geval in volle gang en nog een kleine maanden en dan is het zover.

Misschien vind u het leuk om aan dit avontuur uw steentje bij te dragen. Dat kan, want ook dit keer gaan er weer twee koffers mee. Eén voor mijzelf en één met spullen voor de mensen daar. U kunt op de volgende manieren uw steentje bijdragen:

o Ik zou het tof vinden om hygiënepakketjes mee te nemen. Deze zullen bestaan uit tandpasta, tandenborstel en handalcohol. Het zou tof zijn om de mensen daar iets bij te kunnen brengen over hygiëne en ze er iets bij te kunnen geven zodat ze het in de praktijk toe kunnen passen.
o Er is in het ziekenhuis een hoog te kort aan handschoenen. Hier wil ik er daarom een boel van meenemen. Een voorbeeld hiervan is de volgende link https://www.medipoint.nl/Handschoenen-latex-100-st.aspx. Voornamelijk maat M. Mocht u hierin een bijdrage willen leveren, maar niet in staat zijn om ze te kopen, dan is het natuurlijk ook mogelijk om een bedrag over te maken en dan zal ik ze kopen. Laat dit gerust weten.
o Doneren van spullen voor de kinderen daar. Denk hierbij aan bellenblaas, springtouwen en ballonnen.
o Voor mijzelf ben ik hard op zoek naar werkuniformen. Werkuniformen die niet meer mee terug hoeven. Werkuniformen voor dit ziekenhuis bestaan uit een witte broek en wit jasje/blouse.
o Dit avontuur financier ik, op de huur na, geheel zelf. Wanneer u hierin een bijdrage wilt leveren kan dat ook. Laat het mij even weten dan stuur ik u gegevens.

Voor vragen/opmerkingen ben ik het makkelijkste te bereiken via mail, x.mel.zanen@hotmail.com.

Ik zie er naar uit om in het ziekenhuis daar lekker aan de slag te gaan, om weer een nieuwe cultuur te leren kennen en weer in het relaxte leven van Afrika te stappen. Hoe dan ook gaat het weer een leerzame periode worden, sowieso voor school en waarschijnlijk ook weer voor mijzelf.

Ondanks het slechte internet en elektriciteit daar hoop ik jullie wekelijks op de hoogte te gaan houden. Ik vind het heerlijk om de reisverslagen te maken en krijg er vaak positieve reacties op, dus zie er weer naar uit om ze te gaan plaatsen voor jullie! Voel je vrij om mee te lezen en je aan te melden voor de mailingslijst.

Ik ga jullie op de hoogte houden. Op naar dit derde avontuur, maar tot die tijd nog even genieten van de gezellige feestdagen en tijd hier met vriendlief, familie en vrienden ! :-)
Groetjes


  • 01 December 2015 - 14:24

    Andre:

    Ik ga je volgen, maar ik zie geen uitnodiging voor een regelmatige update?

  • 01 December 2015 - 14:30

    Melanie Zanen:

    Op de hoogte blijven?!

    Links onderaan onder het kopje '' Blijf op de hoogte'' staat bij het logo @ Meld je aan voor de mailinglijst

    Klik deze aan, vul je mailadres in en je ontvangt bij elk geplaatst verslag een mail.

    Veel leesplezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 15922

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Derde avontuur :-)

22 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

4 weken Oeganda

06 Februari 2015 - 01 Mei 2015

3 maanden Spanje

Landen bezocht: