Een luxe en relax einde - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu Een luxe en relax einde - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

Een luxe en relax einde

Blijf op de hoogte en volg Melanie

02 Mei 2016 | Nederland, Nederland

Goedemorgen allemaal,

Aan al het goede komt een einde, zo ook aan de verslagen die sommige onder jullie zo leuk vinden om te lezen. Dit is dan misschien het laatste verslag, maar wel een vanaf een top locatie.

Tot vrijdag zijn we namelijk in Limbe gebleven. Hier hebben we nog een avontuur beleeft met het zoeken van het strand, waar we uiteindelijk voor moesten betalen. Aangezien wij alleen even het zwarte strand, met het lava van de berg, wilde zien en daarna weer iets anders op de planning hadden ging dit niet door. Daarom maar de zoo, die we daarna wilde gaan bekijken, naar voren geschoven. Een relatief kleine zoo met apen, krokodillen en een slang, die verwaarloost of bedreigd waren. Na een leuk rondje tussen onze matties hebben we daar nog even heerlijk gegeten. Van het boodschappen doen hadden we het vervolgens zo warm dat we gelijk het zwembad in zijn gedoken. Heerlijk met een boekje op het ligbed en afwisselen met pootje baden in het zwembad met een boekje. Ondanks dat Melanie toen nog niet kon zwemmen in verband met last van haar enkel, was het lezen van het boek al een zaligheid op zich!

Vrijdag zijn we met een privé taxi richting Kribi gereden. Om 8:00 uur wilde vertrekken, dit werd uiteindelijk 10:00. Ah fijn, niet een te groot probleem van maken we komen er van zelf. De dag er voor waren we druk geweest met een hotel te regelen, maar was helaas niet gelukt. Daarom hadden we afgesproken met de chauffeur dat hij ons hier bij zou helpen en niet eerder weg zou gaan dan dat het geregeld was. En dat hij zijn best zou doen om er een korting uit te krijgen. De chauffeur had er goed te vaart in en daarom waren we eerder dan verwacht in Kribi. Daar waar de chauffeur Kribi heel goed zou kennen zei hij, kende hij het helemaal niet goed. Gelukkig zijn er altijd nog mensen op de straten die het wel goed kennen. We hadden zelf een voorkeur voor een hotel, maar aan de telefoon hadden ze gezegd dat ze vol zaten. Of kwam dat misschien omdat zij geen goed Engels konden en wij geen goed Frans? Toch maar even dubbel checken dus. En jawel hoor, er was nog plaats. Wij dachten ons dus heerlijk, met nog meer luxe dan in Limbe, te kunnen gaan settelen. Maar helaas dacht de chauffeur daar anders over. Hij wilde nog meer geld, terwijl wij hem al genoeg betaalt hadden. Ah fijn, hij werd gelukkig niet boos en we zijn er gelukkig uit gekomen. ’s Avonds hebben we toen heerlijk op het strand gebarbecued, dit word vanuit het hotel georganiseerd.

Zaterdagochtend zijn we op de bike gestapt richting het dorpje. Kribi staat bekend om zijn vissen en het vangen van de vissen. Overal liggen vissersbootjes en ’s morgens vroeg staat alle lokale bevolking om deze bootjes heen zodra de vangst binnen is. Op zaterdag is er een markt van waar iedereen naar toe komt om zijn vis te kopen. Hier ligt echt van alles! Van grote vissen tot krabben. Gelukkig stonk het er niet eens zo heel erg en waren de mensen niet aan het leuren om iets te verkopen waardoor wij op het gemakje de vissen hebben kunnen bewonderen. En de hele happing er om heen. Ook moesten we nog even wat boodschappen doen. Daarna was het eigenlijk al weer zo warm dat we na de lunch snel in zwemkleding zijn gesprongen en de zee in zijn gedoken. Heerlijk om de tijd te hebben om te ontspannen en quality time samen te hebben. Beetje Beach volleyballen, beetje spelletjes spelen, beetje boekje lezen en vooral samen genieten en samen een leuke en onvergetelijke tijd hebben. Heerlijk!

Er is hier op het strand een waterval die uitkomt in de oceaan. Nergens op aarde zie je dit nog meer terug, super uniek dus. Mooi gezicht hoe zo iets kleins uitkomt in een onwijs grote zee. Deze hebben we doormiddel van één van de vissersbootjes van dichterbij bekeken. Een echte toerist trekker waarvoor er al vanaf het moment van aankomst bij je hotel al mannetjes lopen te vragen of je er naar toe wilt. Na goed afdingen hebben we een mooie prijs kunnen bereiken en had het toch ook wel wat om met zo’n bootje dichterbij de waterval te komen. Om het helemaal afsluiten hebben we nog een kokosnoot gedronken met uitzicht op de waterval.
De waterval is ongeveer 15 minuten over het strand lopen vanaf ons hotel. Aangezien we daar ook nog ons laatste souvenir moesten ophalen hebben we daar nog wat gedronken waardoor we pas ’s middags weer aan de andere kant van het strand waren. Na een lunch brak weer het warmste gedeelte van de dag aan wat betekende om weer te relaxen met wat zwemmen en een spelletje doen.
’s Avonds zijn we op het strand de vis gaan testen. Dat hoort er nou toch echt wel bij en moesten we dus ook wel geproefd hebben. Dit deden we met leuk gezelschap! Een deel van Mel haar huisgenoten zijn een paar dagen na ons ook hun vakantie in Kribi begonnen waardoor er nog de mogelijkheid was om te meeten. De vis was zo vers dat we best een tijdje moesten wachten, maar wat was het lekker zeg!

Vandaag, maandag, is onze laatste dag. Dat betekend nog even alles goed in ons opnemen, laatste dingen regelen en vooral inpakken. Onderweg zijn er al wat spullen weggegooid en ook hier zullen weer spullen achter blijven, dus hopelijk gaat het allemaal in één keer passen. Morgen zullen ons om 4 uur ‘s middags op het vliegveld moeten melden waarna we om kwart over 7 vliegen. Eind van de ochtend of rond het middaguur zullen we dus in de taxi stappen, maar niet voordat we vanavond nog voor de laatste keer heerlijk uiteten zijn geweest.

Nog een paar wist je datjes om af te sluiten:

- Wist je dat Mount Cameroon 4090 m hoog is
- Wist je dat wij dat gefikst hebben en daar nog steeds wel een beetje trots op zijn
- Wist je dat we in de wouden liepen met een gemiddelde stijging van 20% en op de berg zelfs 60%
- Wist je dat het rond 7 uur donker is. En we in het woud tot 11 uur hebben gelopen en dus 4 uur lang in het donker hebben gelopen
- Wist je dat een boete voor het niet dragen van je gordel 5000 FCA is, dat is omgerekend 7,50 euro.
- Wist je dat het dragen van je gordel alleen verplicht is op minder dan een kwart van de wegen.
- Wist je dat het elke dag rond de 30/35 graden is
- Wist je dat dit zo warm is waardoor je eigenlijk niet in de zon kan zitten
- Wist je dat we daarom niet zo zwart als de mensen hier terugkomen
- Wist je dat we nu een super luxe resort hebben
- Wist je dat we de zee horen in onze kamer
- Wist je dat wanneer we ’s morgens de deur uitstappen en ’s middags terug komen ons bed is opgemaakt, prullenbakken zijn geleegd en schone handdoeken hebben. En er elke avond wordt gesprayd voor de muggen, het bed weer opnieuw opgemaakt word, prullenbakken weer geleegd en de klamboe dicht wordt gedaan
- Wist je dat niemand hier Engels spreekt, op 1 kok na die wij dus goed te vriend houden
- Wist je dat ik dit verslag begon te schrijven onder een palmboom, maar dat het helaas vandaag sinds dagen weer regent waardoor we niet op het strand kunnen zitten
- Wist je dat dit een onvergetelijk avontuur was en dat we volop hebben genoten, maar dat we ook realistisch genoeg zijn en dus kunnen zeggen dat het prima is om weer naar NL te gaan

Tot gauw trouwe volgers!
Nog zin om een keertje de verhalen in het echt te horen en/of om foto’s te zien? Mail dan gerust naar x.mel.zanen@hotmail.com .