Hola, cómo estás? - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu Hola, cómo estás? - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

Hola, cómo estás?

Blijf op de hoogte en volg Melanie

08 Februari 2015 | Spanje, Benidorm

De eerste woorden Spaans zitten min of meer in me hoofd, de meest bekende wegen, de supermarkten zijn te vinden en de koffer is helemaal uitgepakt. Kortom... min of meer gesetteld in Spain!! :-))

Wauw, wat een indrukken en wat een relaxte sfeer hier! Heerlijk om even uit het gehaaste Nederland te zijn. Oke oke, ook de kou mis ik niet, maar hier is het ook nog niet warm. Vandaag zijn er gelukkig geen wolken meer te vinden, maar de wind maakt het nog fris.

Om bij het begin te beginnen... Vrijdagochtend hadden we een hele goed vlucht. Gelukkig nog een uurtje slaap kunnen pakken, want om half 4 opstaan hakt er toch wel in. Nadat we op werden gehaald in Alicante zijn we naar Alfaz gereden. Hier hebben we in onze appartementen de introductie gekregen. Daarna waren we lekker vrij en hebben we alles uitgepakt. Het is een heel fijn appartement! 3 slaapkamers, 2 badkamers, een prima keuken en een ruime woonkamer. 'S avonds heeft een huisgenootje, die hier al een paar weken zat, ons mee uit eten genomen in Benidorm.

Gisteren, zaterdag, zijn we met zijn drieën, de twee huisgenootjes en ikzelf, naar Benidorm gegaan. We zijn het oude en nieuwe gedeelte van Benidorm gaan verkennen. Veel hoge gebouwen, maar ook een hele fijne boulevard. De siësta is wel even wennen. Wij Nederlanders gaan vaak na het middageten op pad terwijl ze hier dan juist hun rust pakken. Dus we konden niet alle winkels in, maar gelukkig blijven de restaurants wel open en hebben we lekker wat gedronken en gegeten.
Ook is er een heel mooi uitkijkpunt op een rots waarbij je heel goed over zee kan kijken.
Verder hebben we het lekker rustig aangedaan, omdat het allemaal nog druk zat gaat worden.

Op de eerste dag dat ik hier kwam heb ik een fiets overgekocht van een andere student. Dit wordt hét vervoermiddel naar stage. Is de bedoeling... Zo juist ben ik daarom maar de route alvast is gaan fietsen.
Wij wonen één hoog en aangezien je geen fietsenstalling of schuur hebt hier betekend dat, dat je de fiets in je huis hebt staan en dus ook elke keer moet tillen. Gelukkig wonen we dus maar één hoog! :-) Om de muren niet te beschadigen werd er gevraagd om het handvat van de fiets wat tegen de muur staat te beschermen met een washandje. Ik kon alleen geen washandje vinden, dus heb ik maar een slab gekocht hiervoor. Mijn liefde voor kinderen gaat over grenzen, haha.

Terug naar de fietstocht, dan sta je dus eenmaal buiten met je fiets en kan je beginnen aan de tocht. Ja het is echt een tocht! Letterlijk heel de tijd berg op fietsen zonder fietspaden over het algemeen waardoor je er zo ongeveer 45-60 minuten over doet. Een troost de terugweg is 10-15 minuten. Dit gaat de komende weken dus wel om wat doorzettingsvermogen vragen, maar op een gegeven moment zal het vast hopelijk een keer piece of cake worden.

Morgen is de introductie op stage, Montebello, en dan waarschijnlijk dinsdag beginnen. Over de stage kan ik dus later pas meer vertellen.

Ik blijf jullie op de hoogte houden.
Adios!

  • 08 Februari 2015 - 17:37

    Sifra:

    Klinkt super tof Mel! Jij hebt meer geluk met het aantal verdiepingen.. Ik zit vijf hoog en dat betekent elke keer 10 trappen omhoog.. Als ik terugkom heb ik een dijk van een conditie denk ik! Geniet er van he, liefs!

  • 08 Februari 2015 - 18:00

    Jolanda :

    Wat leuk om je eerste indruk te lezen! Respect hoor steeds berg op fietsen. Hoef je in ieder geval niet naar de sportschool

  • 08 Februari 2015 - 18:18

    Heleen:

    Graag op je maillijst Melanie. Op de plantageweg is alles onder controle, geen zorgen, de mensen zijn in goede handen. Maar dat heb je ongetwijfeld ervaren. Geen last van je holte gehad tijdens de vlucht?
    ik zou zo graag even bij jullie willen kijken. Super nou succes met je fiets tillen en s, ochtends je fietstocht, ik hoor/lees van je succes he je kan het. Zet m op.
    groetjes Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 15889

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Derde avontuur :-)

22 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

4 weken Oeganda

06 Februari 2015 - 01 Mei 2015

3 maanden Spanje

Landen bezocht: