10.000 redenen tot dankbaarheid! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu 10.000 redenen tot dankbaarheid! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

10.000 redenen tot dankbaarheid!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

27 Januari 2016 | Nederland, Nederland

I si ma! Oftewel goedemiddag!

I si ma is Kom, de taal die de lokale bevolking spreekt in het gebied waar ik me vanaf Zaterdag bevind. Vanaf zaterdag zal ik dus deze woorden meerdere keren gaan horen. Het komt steeds dichterbij, nog maar 3 nachtjes!

De afgelopen week stonden in het teken van genieten. En dat is zeker gelukt! Het was een week waarin ik de ene naar de andere meevaller had.

Zo heb ik vanmorgen mijn assessmentgesprek op school gehaald! En van de week is mijn verantwoordingsverslag voldoende gekeurd. Dit houd in dat ik mag beginnen aan de laatste fase van de opleiding en dus ook een half jaar voor loop in de opleiding(wat helaas geen meerwaarde heeft dat ik eerder klaar ben ofzo, maar ik kan het nu even iets rustiger aan doen in ieder geval). Ook heb ik de laatste twee toetsen gehaald en zal geen toetsen meer hebben op deze opleiding. Ook loop ik met mijn opdrachten helemaal bij waardoor ik bij thuiskomst minder hoef in te halen. Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog alle examens van Nederlands, Engels en rekenen gehaal en dus ook afgerond. Helemaal fijn en kan met een gerust had naar Kameroen.

Vorige week heb ik samen met Martijn nog een heerlijk dagje samen Efteling gehad. Volop van genoten! Donderdags heb ik nog heerlijke het kind in mezelf naar boven kunnen halen bij Monkey Town samen met lieve Hannah. Vrijdags had ik mijn laatste stagedag bij het Gasthuis. Collega’s hadden allemaal lieve cadeautjes en we hebben er een gezellige laatste dag van gemaakt.

Gisteren heb ik de opa’s en oma’s gedag gezegd. Het is altijd fijn als je dan kan zeggen ‘’tot wanneer de zon weer schijnt!’’ Heerlijk wat kijk ik uit naar de zon. Gelukkig is het nu in Kameroen een graadje of 30. Gisteren ontving ik ook twee telefoontjes. Eén die mij vertelde dat ik waarschijnlijk werk heb ik voor de periode dat ik terug ben. Super fijn, want naast mijn 2 dagen school heb ik op dat moment niets. En het andere telefoontje was van het AD. Ik had een kort telefonisch interview wat vandaag te lezen is in de AD Dordtenaar.

Daarnaast kreeg ik gisteren ook een mail van de Nederlandse artsen die naar Njinikom komen. Zij komen van 9 april tot 23 april. Zij hebben gevraagd of ik me bezig kon houden met de postoperatieve pijnmedicatie. Ook wel de pijnmedicatie tijdens en na de operaties. Ik ga kijken wat ik hierin kan betekenen. Ook zeiden zij dat de kans groot is dat ik mee mag kijken op de OK tijdens hun operaties. Super vet en super leerzaam! Onwijs zin in en echt iets om naar toe te leven wanneer ik in Kameroen ben.

Eén en al positiviteit dus de laatste dagen wat het heerlijke laatste dagen in Nederland maakt! Ik ben helemaal relaxt en zie uit naar alle uitdagingen in Kameroen.

Gisterenmiddag en vanmiddag ben ik druk bezig geweest met de koffers inpakken. Wat een klus en wat een creativiteit komt daar bij kijken! Jullie hebben namelijk zoveel spullen gesponsord, onwijs dankbaar daarvoor!!! Hieronder even een opsomming van wat jullie allemaal gegeven hebben:

Handschoenen: 8 dozen van 100 stuks + 1 doos van 20 stuks = 820 handschoenen totaal = 410 paar handschoenen
Tandenborstels: 68 stuks
Tandpasta: 36 stuks
Handgel: 27 stuks
Bellenblaas: 44 stuks
Overig speelgoed: 21 stuks
Ballonnen: 68 stuks
Waterballonnen: 400 stuks
Kleurboeken: 8 stuks
Potloden/stiftensetjes: 9 stuks

Onwijs veel dus!!! Echt mega blij mee!!

De koffers zitten nu dicht, maar we zijn nog niet klaar. De ene koffer is namelijk 25 kg en de andere 24,10. En dat terwijl je maar 23 kg mag. Bij mijn handbagage heb ik wel nog 2 kilo speling, dus het wordt allemaal nog even passen en meten. Doordat het zo onwijs veel spullen zijn, kan ik het niet allemaal in één keer meenemen. Gelukkig komt Martijn ook langs en neemt hij de dingen die bij mij niet passen mee. Zo komt alles toch in Kameroen terecht.

Vanavond gaan we nog eventjes genieten bij Hillsong in Amsterdam en dan breken de laatste twee dagen aan. Deze dagen zullen voornamelijk in het teken staan van afscheid nemen.

Ohja, nog een tip. Ik merk dat de mailingslijst van waarbenjij.nu niet altijd even goed werkt. Ik volg zelf ook iemand, maar krijg daar ook niet de mail van. Sorry voor dit ongemak. Ik ga kijken hoe ik dit kan oplossen. Houd in ieder geval de blog in de gaten, want het is mijn bedoeling om wekelijks iets te plaatsen. Mochten jullie nou eens vragen hebben of iets specifieks willen weten, laat dan een reactie (kan onderaan) achter. Ik zal de keer daarna de vragen meenemen in mijn blog. Op die manier hoop ik jullie de informatie te kunnen geven die jullie willen weten. Het is namelijk altijd weer kiezen waar ik over ga schrijven.

Voor nu wens ik alvast iedereen een fijn weekend. De volgende blog zal vanuit Njinikom zijn!

Liefs,
Mel

  • 27 Januari 2016 - 19:01

    Remco:

    Yo go girl! Sterke met afscheid nemen en heel veel plezier in Kameroen! XXX uit uganda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 15882

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Derde avontuur :-)

22 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

4 weken Oeganda

06 Februari 2015 - 01 Mei 2015

3 maanden Spanje

Landen bezocht: