Wonen?! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu Wonen?! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Melanie Zanen - WaarBenJij.nu

Wonen?!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

24 Februari 2015 | Spanje, Benidorm

Doen jullie dat wel eens, naar synoniemen.net gaan of encyclo.nl gaan om een woord op te zoeken? Nou ik dus wel. Deze keer deed ik het met het woord ''wonen''. Een heel simpel woord, maar hoe zou je het correct en bondig kunnen omschrijven? Synoniemen.net en encyclo.nl vertellen het je wel :-)

Encyclo zegt het volgende:
Wonen: Ergens je huis, appartement of etage hebben en daar permanent leven.
En permanent dan, want de cirkel moet natuurlijk wel rond zijn. Daar zegt encyclo het volgende over.
Permanent: de hele tijd

Maar dan natuurlijk nog synoniemen.nl
Wonen (ww): gevestigd zijn, huizen, resideren, verblijven, vertoeven, zitten
Permanent: voortdurend

Dus eindconclusie, ergens voortdurend gevestigd zijn/verblijven. Kortom, dat wat ik in Spanje doe voor drie maanden. Alleen wil dat nog niet altijd even goed landen. Vandaar dat deze blog daarover gaat. Want hoe bizar is het eigenlijk dat je binnen 20 minuten op de fiets al op het strand ligt, of dat je de hoek van je straat om loopt en dat je daar gelijk twee grote supermarkten hebt en vele andere winkels en barretjes. Of dat je bijvoorbeeld op skype zit in het zonnetje op je balkon. En zo zijn er nog tal andere voorbeelden te noemen. Het voelt soms zo onwerkelijk om hier te zijn en hier dus echt te wonen voor drie maanden. Aan de andere kant voelt het allemaal ook al weer zo vertrouwd, gaat de taal steeds beter en weet je de supermarkt op je duimpje. Het is dan ook nog niet eens drie weken dat ik weg ben, maar eerlijk gezegd moet ik er echt nog niet aandenken om over 10,5 week me koffer weer in te pakken! Het leven is hier zo relaxt! Alleen al dat ik tijd over heb en gewoon kan uitslapen als ik dat wil, ja hoor ik ben helemaal relaxt hier :-). Gelukkig!

Toch is het moeilijk uit te leggen hoe het leven hier gaat, wat we precies doen en mee maken en hoe alles eruit ziet en ruikt. Al hoewel ik al weer gewend ben aan de andere lucht hier, maar dat terzijde. Het liefste zou ik jullie allemaal even een kijkje willen laten nemen zodat jullie mijn verhalen achteraf ook beter zullen begrijpen en ook een beeld hebben bij elke blog die ik schrijf. Maar dat gaat niet dus hoop ik jullie met deze blog toch een beetje een beeld te kunnen geven door middel van foto's.
Voor mij wordt het even puzzelen zo, maar ik hoop dat jullie er op deze manier een beetje een beeld bij krijgen.

Afgelopen zaterdag hadden we met alle studenten een uitje georganiseerd door het bemiddelingsbureau hier. Het bemiddelingsbureau verhuurd onder andere de huizen aan ons, begeleid ons op stage, houd ons in de gaten en is de taxi van en naar het vliegtuig. De reis ging naar Alicante. Hier hebben we een tour gelopen door de stad, een berg met daarop een kasteel beklommen en uit eindelijk paella gegeten met sangria erbij. Het was een leuke en gezellige dag! En een niet te vergeten uitzicht op de berg gehad over de hele stad en zee. Lang leve de foto's :-)

Ik zou zeggen bewonder de foto's en mocht ik het toch niet duidelijk hebben uitgelegd. Let me know!

Ohja nog één dingetje... woensdag moet ik naar de rechtbank :-S ... maar daarover kan ik volgende week meer vertellen.

Adios! :-)

  • 24 Februari 2015 - 20:09

    Jolanda:

    Hallo Melanie.
    Met plezier jouw blog gelezen! Hopelijk niets ergs bij de rechtbank. Laag het anders even weten via de app.
    Groet Jolanda

  • 26 Februari 2015 - 08:05

    Kim:

    hey mel!!
    wat leuk om je verhalen te lezen en echt fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! je kan daar een hoop zien en leren denk ik zo!
    rechtbank????? toch geen serieuze enge dingen hoop ik??
    Wij missen je wel hoor op de unit, maar alles is onder controle :-)
    plaats mij ook maal op je mailinglijst hoor!
    heel veel succes maar geniet er vooral van! tot snel weer.

    groetjes kim

  • 27 Februari 2015 - 17:08

    Caminofrans:

    OLA Melanie,
    Maandag mocht ik na een week ziek zijn weer een dagje op de nierdialyse. Dit vond ik minder leuk omdat het ontzettend moeilijk is en alle apparaten in het Spaans zijn en er veel gewerkt wordt met bloed. Maar ik als verzorgende IG mag totaal niks met bloed doen. Maar hier wordt het van je verwacht. Dit aangegeven bij mijn Spaanse en Nederlandse begeleidsters en vanaf morgen mag ik alle dagen op afdeling 5. Hier liggen mensen met verschillende zorgvragen en het is de baby afdeling van het ziekenhuis. Geweldig wat ik hier allemaal mag doen en zien. Maar zie ook mindere dingen. De omgang met mensen is voor mij onwerkelijk. Niks zeggen en roepen. Een vrouw uit Engeland vertelde me dat ze het gesprek met de zorgverleners ontzettend mist. ik legde mijn hand op haar schouders en vertelde haar dat ze alles tegen mij mocht zeggen. wauw dat gezicht zal ik nooit meer vergeten.
    Gegroet,
    Caminofrans

  • 27 Februari 2015 - 19:51

    Melanie Zanen:

    Hola Caminofrans,
    Wat fijn dat je nu op een andere afdeling mag! Je mag inderdaad al gauw veel doen hier in Spanje, als de handelingen er zijn. De omgang is inderdaad heel anders! Veel minder persoonlijk. Ik zit nog op een verpleegafdeling, dus kleiner dan een ziekenhuis. In het ziekenhuis zal het inderdaad helemaal erg zijn. Dat zie ik al als de ambulance komt bij ons.
    Heel veel plezier en succes op afdeling 5 vanaf nu dan!
    Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 15877

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Derde avontuur :-)

22 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

4 weken Oeganda

06 Februari 2015 - 01 Mei 2015

3 maanden Spanje

Landen bezocht: